در دانشکده توانبخشی
برگزاری کارگاه مهارتهای طلایی آموزش در بالین
در کارگاهی تخصصی که با حضور اعضای هیأت علمی دانشکده توانبخشی برگزار شد، دکتر عظیم میرزازاده بر ضرورت ایجاد تعادل میان حمایت و چالش در فرآیند یادگیری بالینی تأکید کرد و رویکردهای نوین آموزش در محیط بالین را مورد بحث و آموزش قرار داد.
به گزارش روابط عمومی دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، کارگاه «مهارتهای طلایی آموزش در بالین» روز سهشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۴ با تدریس دکتر عظیم میرزازاده، عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، در سالن شورای دانشکده توانبخشی برگزار شد.
این کارگاه با هدف ارتقای توانمندیهای آموزشی اعضای هیأت علمی و توسعه روشهای مؤثر آموزش بالینی، توسط دفتر توسعه آموزش دانشکده برگزار شد.
در آغاز این نشست، دکتر میرزازاده با تأکید بر اهمیت ایجاد تعادل میان حمایت و چالش در فرآیند یادگیری بالینی اظهار کرد:
«ایجاد مشارکت زمانی معنا پیدا میکند که فرد در معرض یک چالش قرار گیرد، زیرا چالش باعث یادگیری میشود. بیشتر آموختههای ما حاصل موقعیتهایی بودهاند که در آنها با چالشی روبهرو شدیم. در عین حال، لازم است بین چالش و حمایت دانشجو تعادل برقرار کنیم؛ تعادلی متناسب با شرایط بیمار، دانشجو و فضای آموزشی.»
در ادامه، وی به تبیین رویکردهای مؤثر در آموزش بالینی پرداخت و نقش اعضای هیأت علمی را در تقویت مهارتهای یاددهی، بازاندیشی در شیوههای آموزشی و فراهمسازی محیطی یادگیرندهمحور مورد تأکید قرار داد
ارسال نظر